31. touko, 2022

Satamapuiston kielikylpyesikoululaiset Aava Kertun kotitilalla

Vaasan kielikylpy-yhdistys oli keväällä mukana avustamassa Satamapuiston kielikylpyesikoululaisten retkeä Aava Kertun kotitilalle. Alla päiväkodin henkilökunnan kertomusta onnistuneen päivän kulusta 🙂

Vaasan kielikylpy-yhdistyksen myöntämällä avustuksella Satamapuiston kielikylpyesikoululaiset saivat linja-autokuljetuksen Aava Kertun kotieläintilalle. Esikoulussa Delfinerna ja Pingvinerna ryhmän lapset ovat opetelleet nimeämään eri eläimiä ruotsiksi mm. maatilaneläimiä, kotieläimiä, metsäneläimiä jne. Hyvä työ palkittiin vierailulla Aava Kertun kotieläintilalle.

Kotieläintilalla suurinta suosiota sai kissa nimeltään Paavo, ihailua osakseen saivat ponihevoset ja ihmetystä aiheuttivat laamat sekä suurta mielenkiintoa herättivät kovaääniset riikinkukot ja mahtipontinen kalkkuna. Kotieläinvierailulla lapset suorittivat myös tehtäviä. Tehtävänantona oli kirjata ylös eläinten nimet (ruotsiksi) sekä, minkä eläimet he olivat nähneet, haistaneet ja kuulleet.